söndag 27 juli 2014

Viktoria dagen

Nu har jag varit på det ännu så länge roligaste uppdraget sen vinsten.
Jag fick samtal får Kay Wierstål som är ansvarig för Viktoria dagen om jag kunde tänka mig att vara med.
Det svara man självklart JA på. Mamma, pappa och min lillasyster körde mot Öland på fm och när vi kom fram checkade vi in på Strand hotell. Därefter bar det av till hotellets kök för att träffa kökschefen. Mina föräldrar och lillasyster var på idrottsplatsen och tittade på uppträdet medans jag fick vara i köket och förbereda maten (vilket var mycket varmare) till VIP- middagen som skulle starta efter showen.
Jag fick stå på scen och presentera menyn för gästerna och sedan gå runt och prata med de. Bland gästerna var skidlandslaget och alla artister som hade varit med på idrottsplatsen. Hur kul som helst.
Menyn:
bilder på rätterna






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar